Intervju sa pobednicima takmičenja Young Lions Srbija 2019

Kreativnošću i idejama možemo da pariramo svetu Ivana i Igor iz agencija Drive pobednici su ovogodišnjeg takmičenja Young Lions Srbija što ih je kvalifikovalo za odlazak u Kan, na najprestižniji međunarodni festival. U očekivanju utisaka iz Kana, dok pripreme traju paralelno sa redovnim agencijskim poslovima, razmenili smo nekoliko rečenica sa ovim mladim talentovanim ljudima koji su zablistali u veoma oštroj konkurenciji. Možda je trivijalno ali je neizbežno – kakav je osećaj pobediti na YL Srbija? Ivana: Zapravo je veliki miks osećanja – sreće, ponosa, ali i odgovornosti prema sebi, kolegama i zajednici da se što bolje predstavimo u Kanu. Igor: Obzirom da nismo imali preterano vremena da se osvrnemo, sve u svemu – odličan. Za tri nedelje idete u Kan. Ima li nekih posebnih priprema ili ste pripremljeni svakodnevnim poslovima? Igor: Trenutno smo prebukirani dnevnim agencijskim poslovima, tako da nismo imali vremena da se bavimo samim festivalom, verovatno ćemo kao i uvek u poslednji čas. Ivana: Naš posao je takav da možemo i moramo svakog dana da učimo, saznajemo nove stvari, budemo inovativni. Dakle, posebnih priprema nema, pripremamo se svaki dan, kao i do sada. S kakvim očekivanjima idete na najprestižniji svetski festival? Ivana: Da uzmemo sve što nam nudi najprestižniji svetski festival. Igor: Pre svega da naučimo nešto novo, čujemo neka zanimljiva predavanja, takmičimo se i naravno predstavimo se što je bolje moguće u Kanu. Koliko vam je zadatak odnosno oblast koju ste dobili bila inspirativna? Igor: Nismo razmišljali da će zadatak biti u toj oblasti NGO-ova, ali zapravo sama tema je bila sasvim dovoljno inspirativna. Ivana: Ovakve teme su uvek inspiracija, daju smisao onome što radimo i po meni, motivišu nas da i u svakodnevnim kampanjama koje radimo za klijente “proguramo” stvari koje menjaju svet na bolje. Prijatelji dece Srbije i dečija prava su posebno inspirativni, a još mi je draže što sam, od najranijih školskih dana učestvovala na manifestacijama koje oni organizuju – poput Dečije nedelje. Kako ste “savladali” temu? Ko je za šta bio zadužen i kako je tekao kreativni proces u trajanju od 24 sata? Ivana: Savladali smo je zajedno, timski. Najteže je bilo doći do ideje, tj. fokusirati se na bitne stvari iz briefa i “pročistiti” ga. Nakon toga, sve je teklo prirodno – ja sam bila zadužena za raspisivanje koncepta, Igor je to prikazao vizualno i dao mu oblik da bismo na kraju došli do rešenja kojim smo bili zadovoljni. Usput je bilo nemalo popijenih kafa, pevanja, gledanja kroz prozor, (konstruktivne) prepirke i nepovezanog škrabanja po papiru – sve ono što pratio jedan kreativni proces Igor: Sam proces je bio raspoređen na više mozganja i sedenja procentualno u odnosu na realizaciju. Kasnije kada je sve bilo jasno kako i šta treba da se radi, Ivana je raspisivala paralelno koncept dok sam ja sklapao dizajn i realizaciju, i u toku samog procesa smo menjali i kalibrisali rešenje. Kolege iz agencije su s ponosom na društvenim mrežama isticale vaš uspeh. S obzirom da živimo u vreme velike fluktuacije zaposlenih, posebno među mladima, kako gledate na timski rad, posebno u velikoj agenciji kakva je ona iz koje dolazite? Igor: Timski rad je svakako bitna stvar, zato što pogotovo u agencijama, gde je brz tempo i gde su kratki rokovi, sam rezultat zavisi prvenstveno od usaglašenosti samih timova i dobre organizacije. Ivana: Mislim da je timski rad veoma važan i ponosna sam što mogu da kažem da se u našoj agenciji on veoma ceni. Svi zajedno radimo, učimo jedni od drugih, motivišemo se i inspirišemo se, nevezano od pozicije i hijerarhije. To je veoma važno jer na kraju, zajedno provodimo minimum 8 sati, 5 dana nedeljno i dobra radna atmosfera i duh to svakako čine lepšim. Kakvi su vam utisci vezano za Young Lions Srbija 2019 – od dobijanja briefa do svečanog uručenja nagrada? Ivana: Celo iskustvo je veoma pozitivno i imam samo najlepše utiske za celu organizaciju. Ipak, najlepši utisak mi je veliki broj timova, tj. nas mladih učesnika. Igor: Sve je prošlo u najboljem redu zaista. Najzad – kako biste u par rečenica portretisali mlade (a vas dvoje ste predstavnici te grupe) u srpskom advertajzingu danas ? Ivana: Smatram da nama, mladima, ne nedostaje ideja i kreativnosti u odnosu na kolege iz drugih zemalja. Ono što bih istakla kao slabost, jeste što zbog celokupnog stanja srpskog advertajzinga u odnosu na ostatak, pogotovo Zapad, mi imamo ograničenja – u realizaciji ideja, pronalaženju posla, budžetima, mogućnostima. Ipak, verujem da upravo uz tu kreativnost koju imamo i snalaženje koje je neminovno, slabost industrije možemo da pretvorimo u našu prednost. Igor: Svestrani, predusretljivi, da dobro poznaju svoje prednosti, a i ograničenja.